O tânără arhitectă şi-a vândut motocicleta şi a început o afacere cu genţi pictate manual, din care a câştigat 25.000 de euro

  • Adaugat de : Lyria
  • Jan 27, 2016
  • Categorie: Presa
  • Comentarii: 0


UN START-UP PE ZI


O tânără arhitectă şi-a vândut motocicleta şi a început o afacere cu genţi pictate manual, din care a câştigat 25.000 de euro


Autor: Alina-Elena Vasiliu


Armina-Letiţia Poloşan, o tânără de 26 de ani, absolventă de Arhitectură, punea în vara anului 2014 bazele afacerii Lyria, un business prin care promovează genţile pictate manual, în care a investit, pe lângă propriile eco­nomii, banii obţinuţi după ce şi-a vândut motocicleta. A bătut la poarta fabricii de genţi şi produse din piele Desirette, din Săcele, unde a găsit meşteri care i-au fur­nizat materia primă - genţile con­fecţionate din piele de calitate -, şi a început să le picteze.


 


În 2015, primul an complet de la înfiinţarea Lyria, cifra de afaceri a fost de peste 25.000 de euro, iar pentru acest an Armina Poloşan se aşteaptă la vânzări în creştere, în condiţiile în care vinde produse în Anglia, Germania, SUA şi China şi şi-a propus să pătrundă pe pieţele online din tot mai multe ţări.


 


Activitatea Lyria a început ca PFA în anul în care Armina Poloşan îşi finaliza studiile de arhi­tec­tură. „Eram într-un punct în care deja lucrasem ani buni şi, în acelaşi timp, ştiam că nu mă văd într-un birou de arhitectură opt ore pe zi. Deja pictam genţi pentru mine, pentru prietene, pentru familie“, povesteşte tânăra antreprenoare, care a lucrat anul trecut la o şcoală privată din Bucureşti şi la un after-school, ca profesoară de limba germană.


 


Iniţial, lucra singură, însă când a constatat că nu poate face faţă tot timpul, a adunat o echipă de colaboratori, cu care lucrează pe proiecte, pe bază de contract, în perioadele cu multe comenzi. Acum are specialişti în IT, fotografi, graficieni, copyrighteri şi artişti care pictează genţile şi este în permanentă căutare de noi colaboratori. Materia primă o achiziţionează de la trei furnizori diferiţi, iar fabrica din Săcele este principala in­vestiţie pentru dez­voltarea afacerii.


 


„Motivele achi­ziţionării fabricii au fost obţinerea unui control mai bun asupra timpului de producţie şi diversificarea atât a modelelor, cât şi a tipurilor şi culorilor de piele folosite“, spune Armina Poloşan.


 


Treptat, a pătruns pe platforme online de hand-made din străinătate, expansiune la care lucrează şi pentru viitor.


 


Preţul mediu al unei genţi marca Lyria este de 500 de lei. Cea mai mare comandă de genţi din România a fost în valoare de aproximativ 2.000 de lei, în vreme ce în Statele Unite, suma s-a ridicat la peste 1.200 de dolari. „Au existat câteva magazine în Bucureşti în care am expus şi unul în Sedona, SUA. Acum colaborez cu un butic de cadouri hand-made din Corbeanca.“


 


Până acum, Lyria a lansat cinci colecţii de genţi şi pregăteşte una nouă la sfârşitul lunii februarie, pentru sezonul cald. Publicul-ţintă al afacerii îl reprezintă, după cum spune Armina Poloşan, „femeile puternice, hotărâte, cu stil, între 35 şi 50 de ani, cu venituri peste medie şi bărbaţi care dăruiesc cadouri speciale şi care vor ca femeile din viaţa lor să primească un cadou deosebit“.


 


Pentru 2016, arhitecta şi-a propus să lanseze colecţia Luxyria ca un brand de lux al Lyria, să diversifice gama de produse pictate cu accesorii din piele şi să participe la câteva festivaluri de modă. În plus, are în vedere începerea unei colaborări cu un brand de haine, pentru o colecţie de haine pictate.


motocicleta, genti, pictate
Comentarii: 0
Nu exista comentarii
Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata pe site. Campurile marcate cu * sunt obligatorii*