media

Armina Popeanu, designerul care şi-a vândut motocicleta ca să poată crea genţi

  • Adaugat de : Lyria
  • Mar 07, 2018
  • Categorie: Articole
  • Comentarii: 0


Când ţi-ai descoperit talentul şi pasiunea pentru acest domeniu?


Terminam facultatea de arhitectură, în vara lui 2014, când m-am gândit să transform pasiunea mea de a personaliza accesoriile într-un mic business. Încă din facultate personalizam orice geanta pe care mi-o cumpăram; o purtam câteva zile, apoi mi se părea prea banală şi îi găseam o poveste care să o facă să fie unică.


Ai practicat vreodată meseria de arhitect?
Nu. N-am avut neapărat o pornire de a practica. Nu aş fi urmat o altă facultate, pentru că ştiu că bazele compoziţiei, cromaticii, a stilului, nu puteam (zic eu) să le obţin altundeva. Sunt sigură că mă voi intersecta cu acest domeniu, vreodată, în parcursul meu. Mă intersectez şi acum: aplic arhitectura pe accesorii.


Dacă acum trei ani ai pornit acest business, nu ţi-a fost frică ca într-o perioadă atât de instabilă din punct de vedere economic să te apuci de una singură să-ţi deschizi un business?
Nu. Nu ar trebui să spun acest lucru, probabil, dar nu am avut un plan clar. Nu am fost foarte sigură la început de potenţialul business-ului, am vrut să iau lucrurile treptat. Şi au luat o tunura bună.


De ce genţi şi nu alte accesorii?
Dintr-o dragoste lăuntrică pentru genţi şi pentru piele naturală, pentru calitate. Genţi şi pantofi, pentru că urmează şi lansarea unei colecţii de pantofi, bijuteriile nu mă atrag la fel de mult.


Povesteşte-mi cum te-ai apucat să intri în afaceri? Faza cu motorul sună super interesant :)
Aveam nevoie de capital pentru a începe un business pe care mi-l doream, dar nu voiam să încep lucrurile oricum. Aşa că mi-am vândut motorul pentru a cumpăra genţile cu care am început, cu care practice am lansat site-ul Lyria.ro. Dacă îi întrebi pe ai mei, îţi vor zice că întotdeauna făceam şi puneam în ordine lucrurile, organizam oamenii din jurul meu. Deci cumva am avut o chemare spre business.


Ce înseamnă afacerea ta la acest moment? Câţi angajaţi, cât efort investeşti, ce profit ai? (nu vreau neapărat cifre, ci doar o descriere a felului în care a crescut afacerea)
Afacerea a crescut organic. La început am investit în stocuri, apoi am investit în achiziţionarea fabricii (acum manufacturăm toate poveştile Lyria în atelierul propriu, astfel încât avem un control clar asupra calităţii produselor noastre), investim constant în piele şi alte materii prime, investim în fiecare zi enorm (multe ore de muncă), poate pentru că nu suntem din domeniu, poate pentru că niciodată nu mi-au plăcut lucrurile simple. Acum am 5 angajaţi, am avut vârfuri cu mai mulţi, dar cred că trebuie să ai câţiva şi buni.


De unde te inspiri atunci când creezi o nouă colecţie?
Din orice. Rar visez ceva, cel mai des am viziuni clare. Pe principiul: mi-a venit o idee mă inspir din călătorii, muzică, arhitectură, haute couture, poveşti (uneori de la clienţi). Şi apoi transpun totul pe piele. De exemplu, am avut colecţii inspirate din arhitectura românească, dar şi poveşti care au imortalizat anumite locuri vizitate. La fel cum mă inspiră şi anumite stări, emoţii. Colecţia Ultralight vorbeşte despre contrastul creat de jocul penelor. Deşi fragile, dau forţă, te înalţă. Fiecare colecţie reflectă însă din interiorul ei mai multe personalităţi, astfel încât oricine îşi poate găsi geanta care să o reprezinte.


Ce genţi se poartă ca şi accesorii în acest sezon?
Primăvara aceasta se poartă extremele: genţile mici, genţile cu forme rotunde, coşurile/sacii, iar de extrema cealaltă genţile foarte mari – tote-urile. Se accesorizează cu perle, catarame, volane, paiete şi pene. Multe pene.


Câte genţi ai acasă? Eşti pasionată de accesorii?
În momentul acesta am 5-7, niciodată nu ştiu. Sunt genţi pe care orice doamnă ar trebui să le aibă în garderobă: 1-2 plicuri, o geantă de dimensiuni mici, una office/business, un tote, una casual. Nu strâng foarte multe genţi, pentru că după ce le port o perioadă şi o nouă poveste îşi face loc în viaţa mea, îmi place să le fac cadou prietenelor mele sau persoanelor apropiate. Prefer să fie purtate, nu să zacă la mine în dulap. Am câteva cliente care vor un garage sale cu genţile purtate, dar… nu ştiu dacă m-aş simţi confortabil.


Cum arată o femeie sexy în viziunea ta?
Sigură pe ea, cu atitudine şi stil propriu care reflectă personalitatea. Plus neapărat un zâmbet natural.


Spune-mi câteva cuvinte despre noua colecţie (când apare, unde se găseşte şi de ce ar trebui să avem măcar o piesă?)


Noua colecţie va fi lansată la finalul lui martie, online, iar colecţiile capsulă în cele câteva concept store-uri cu care colaborăm. Dacă vrei să dai o notă special ţinutelor tale din primăvara aceasta, trebuie să ai măcar o poveste din sezonul primăvară-vară 2018.


Comentarii: 0
Nu exista comentarii
Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata pe site. Campurile marcate cu * sunt obligatorii*